အပြန်အလှန်အကျိုးပြုတဲ့ သင်ကြားရေး Tools ရဲ့ စွမ်းအားကို အသုံးချပြီး Classroom Engagement ကို မြှင့်တင်ခြင်း

ယနေ့ ဒစ်ဂျစ်တယ်ခေတ်မှာတော့ စာသင်ကြားပေးကြတဲ့ ဆရာ၊ဆရာမများကနေပြီး ကျောင်းသားများနဲ့ ထိတွေ့ဆက်ဆံတဲ့အခါ သင်ယူမှုရလဒ်များကို မြှင့်တင်ဖို့အတွက် ဆန်းသစ်တဲ့နည်းလမ်းများစွာကို ရှာဖွေနေကြပါတယ်။ အပြန်အလှန်အကျိုးပြုစေတဲ့ သင်ယူမှု Tools များကို အသုံးပြုခြင်းက ကွဲပြားတဲ့သင်ယူမှုပုံစံများကို ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်သလို တက်ကြွစေပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ အတွေ့အကြုံများကို ပေးဆောင်နိုင်ပါတယ်။ ဒီဆောင်းပါးမှာတော့ ဆရာများအနေနဲ့ Kahoot၊ Quizzes၊ Quizlet Live၊ Gimkit နဲ့ Socrative တို့လို အပြန်အလှန်အကျိုးသက်ရောက်တဲ့ သင်ယူမှု Tools များကို ထိရောက်စွာအသုံးချနိုင်ပုံကို စူးစမ်းလေ့လာသွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

✅Kahoot- Gamified Learning မှတစ်ဆင့် ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုကို အားဖြည့်ပေးခြင်း။

Kahoot ကတော့ ကျောင်းသားများရဲ့ အာရုံစူးစိုက်မှုကို ဆွဲဆောင်ပြီး တက်ကြွစွာပါဝင်မှုကို အားပေးတဲ့ ဂိမ်းဆန်တဲ့ ပလက်ဖောင်းကိုပေးဆောင်ကာ အပြန်အလှန်အကျိုးပြုတဲ့ သင်ယူမှုနယ်ပယ်မှာ ရှေ့ပြေးတစ်ဦးအဖြစ် ပေါ်ထွက်လာပါတယ်။ Kahootကို အသုံးပြုပါက သင်ယူမှုအပေါ်မှာ ပျော်စရာကောင်းစေမယ့် ပြိုင်ဆိုင်မှုအတွေ့အကြုံအဖြစ် ပြောင်းလဲပေးနိုင်ပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ ပဟေဠိတွေ၊ စစ်တမ်းများနဲ့ ဆွေးနွေးမှုများကို ဖန်တီးနိုင်ပါတယ်။ ကျောင်းသား များအနေနဲ့လည်း မေးခွန်းများကို မှန်ကန်မြန်ဆန်စွာဖြေဆိုခြင်းဖြင့် အမှတ်များရရှိဖို့ စိတ်အားထက်သန်စွာ ယှဉ်ပြိုင်ကြပြီး စာသင်ခန်းအတွင်း စိတ်လှုပ်ရှားမှုနဲ့ ခင်မင်ရင်းနှီးမှုကို တိုးပွားစေနိုင်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Kahoot ရဲ့ စိတ်ကြိုက်ပြင်ဆင်နိုင်တဲ့ feature များနဲ့ အချိန်နှင့်တစ်ပြေးညီ တုံ့ပြန်ချက်များကတစ်ဆင့် ကျောင်းသားများရဲ့ နားလည်မှုကို အကဲဖြတ်ဖို့နဲ့ သင်ကြားမှုပုံစံအတိုင်း လိုက်လျောညီထွေဖြစ်အောင် ပြုလုပ်နိုင်ဖို့အတွက် Kahoot က အကူအညီပေးနိုင်ပါတယ်။

✅Quizz- Self-Paced Learning နဲ့ Instant Feedback ကို အားကောင်းစေခြင်း။

Quizz ကတော့ စာသင်ခန်းအတွင်း အကဲဖြတ်တဲ့နည်းလမ်းကို ပြုပြင်ပြောင်းလဲပြီး ကွဲပြားတဲ့ သင်ယူမှု ပုံစံများ၊ နှစ်သက်မှုများနဲ့ လိုက်လျောညီထွေဖြစ်စေဖို့ ကိုယ်တိုင်လုပ်ဆောင်နိုင်တဲ့ သင်ယူမှုပတ်ဝန်းကျင်ကို ဖန်တီးနိုင် ပါတယ်။ တခြားသော အကဲဖြတ်မှုများနဲ့မတူဘဲ Quiziz ကတော့ ကျောင်းသားများကို သူ့ရဲ့ သင်ယူမှုတစ်လျှောက်မှာ ကိုယ်ပိုင်လုပ်ဆောင်ခွင့်အပြင် လိုက်လျောညီထွေဖြစ်စေတဲ့ ဉာဏ်စမ်းပဟေဠိများကို ဖြေဆိုနိုင်စေပါတယ်။ Quiziz မှာ ချက်ချင်း တုံ့ပြန်ချက်ပေးခြင်းက ကျောင်းသားများကို အချိန်နဲ့တစ်ပြေးညီ တိုးတက်မှုအတွက် အထင်အမြင်လွဲမှုများနဲ့ နယ်ပယ်များကို ခွဲခြားသိမြင်နိုင်စေပြီး နက်နဲတဲ့နားလည်မှုနဲ့ အကြောင်းအရာကို ထိန်းသိမ်းနိုင်စေမှာဖြစ်ပါတယ်။ Quizizz ဟာ သင်ယူသူတိုင်းရဲ့ တစ်ဦးချင်းလိုအပ်ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးတဲ့အပြင် အဓိပ္ပာယ်ပြည့်ဝတဲ့ အကဲဖြတ်ခြင်း အလေ့အကျင့်များကို ကူညီဆောင်ရွက်ပေးပါတယ်။

✅Quizlet တိုက်ရိုက်- ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ခြင်းနဲ့ အသိပညာထိန်းသိမ်းခြင်းကို မြှင့်တင်ခြင်း။

Quizlet Live ဟာ အဖွဲ့လိုက်လုပ်ဆောင်မှုနဲ့ အသိပညာကို ထိန်းသိမ်းထားနိုင်စေမယ့်အပြင် သင်ယူမှု အတွေ့အကြုံများကို ဖန်တီးနိုင်ဖို့အတွက် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ခြင်းရဲ့စွမ်းအားကို အသုံးချလုပ်ဆောင်ပါတယ်။ လေ့လာမှု အစုံကို အပြန်အလှန်အကျိုးသက်ရောက်တဲ့ဂိမ်းများအဖြစ် ပြောင်းလဲနိုင်တဲ့ Quizlet Live က ကျောင်းသားများ အတွက် သင်ယူမှုရည်မှန်းချက်များကို အားဖြည့်လုပ်ဆောင်ပေးနိုင်ပါတယ်။ Quizlet Live ရဲ့ပိုင်ဆိုင်မှုသဘော သဘာဝကတော့ ကျောင်းသားများကို အာရုံစူးစိုက်မှုရှိနေစေဖို့ လှုံ့ဆော်ပေးနိုင်ကာ ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့ ပညာရေးရလဒ်များကို ရရှိစေပါတယ်။ စွယ်စုံရပြီး လိုက်လျောညီထွေရှိတဲ့ Quizlet Live ဟာ ကျယ်ပြန့်တဲ့ဘာသာရပ်များနဲ့ အတန်းအဆင့်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးတာကြောင့် စာသင်ခန်းအတွင်း တက်ကြွတဲ့သင်ယူမှုနဲ့ ရွယ်တူချင်း အပြန်အလှန် ဆက်ဆံရေးကို မြှင့်တင်လိုတဲ့ ပညာတတ်များအတွက် အဖိုးတန်ကိရိယာတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။

✅Gimkit- ပုဂ္ဂိုလ်ရေးသီးသန့် သင်ကြားမှုအတွက် Gamified Learning

Gimkit က သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံကို ဆန်းသစ်သောပုံစံဖြင့် ဂိမ်းကစားခြင်းဆိုင်ရာ အစိတ်အပိုင်းများကို အသုံးပြုကာ အပြန်အလှန်တုံ့ပြန်တဲ့ ဉာဏ်စမ်းပဟေဠိများနဲ့ ပေါင်းစပ်ထားတဲ့ ပလတ်ဖောင်းတစ်ခုကို ပေးဆောင်ပါတယ်။ Gimkit နဲ့သင်ကြားသူများကနေပြီး တိကျတဲ့သင်ယူမှုပန်းတိုင်များနဲ့ကိုက်ညီဖို့ ဉာဏ်စမ်းပဟေဠိများကို စိတ်ကြိုက် ပြင်ဆင်နိုင်ပြီး ကျောင်းသားတစ်ဦးချင်းစီရဲ့ လိုအပ်ချက်များနဲ့ကိုက်ညီတဲ့ အံဝင်ခွင်ကျညွှန်ကြားချက်များကို ပံ့ပိုးပေးကာ ကျောင်းသားစွမ်းဆောင်ရည်အပေါ်အခြေခံပြီး ၎င်းတို့ကို ပြုပြင်ပြောင်းလဲနိုင်ပါတယ်။ Gimkit ရဲ့ ပေါင်းစပ်ထားတဲ့ လုပ်ဆောင်မှုများက တက်ကြွစွာပါဝင်မှုကို လှုံ့ဆော်ပေးပြီး ကျောင်းသားများရဲ့ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ပါတယ်။ ဒါတင်မကဘဲ Gimkit က အချိန်နဲ့တစ်ပြေးညီ တုံ့ပြန်ချက်နဲ့ ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုများမှတစ်ဆင့် ကျောင်းသားများရဲ့ တိုးတက်မှုကိုခြေရာခံကာ ကျောင်းသားရဲ့သင်ယူမှုနဲ့ အောင်မြင်မှုကိုပံ့ပိုးပေးဖို့အတွက် ဒေတာမောင်းနှင်တဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက် များချဖို့ ကောင်းမွန်တဲ့ ကိရိယာတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။

✅Socrative- ပုံစံထုတ် အကဲဖြတ်ခြင်း အလေ့အကျင့်များကို မြှင့်တင်ပေးခြင်း။

Socrative ကတော့သူရဲ့ စွယ်စုံရအကဲဖြတ်နိုင်တဲ့ ပလတ်ဖောင်းကနေတစ်ဆင့် ကျောင်းသားများရဲ့ နားလည်မှုကို အချိန်နဲ့တစ်ပြေးညီ အကဲဖြတ်နိုင်ပါတယ်။ Socrative ကိုသုံးပြီး ဆရာများက ကျောင်းသားရဲ့ သင်ယူမှုနဲ့ တိုးတက်မှုအတွက် အဖိုးတန်တဲ့ ထိုးထွင်းသိမြင်မှုများကို ပေးစွမ်းနိုင်တဲ့ ဉာဏ်စမ်းမေးခွန်းများ၊ စစ်တမ်းများနဲ့ ထွက်လက်မှတ်များကို ဖန်တီးနိုင်ပါတယ်။ Socrative ရဲ့ ပြောင်းလွယ်ပြင်လွယ် ကွဲပြားတဲ့သင်ကြားမှုပုံစံများနဲ့ စာသင်ခန်းရဲ့ ဒိုင်းနမစ်များကို လိုက်လျောညီထွေဖြစ်စေဖို့ တစ်ပြိုင်နက်တည်းနဲ့ အပြိုင်အဆိုင် အကဲဖြတ်မှုနှစ်ခုစလုံးအတွက် ခွင့်ပြုပေးပါတယ်။ ၎င်းရဲ့ဒေတာခွဲခြမ်း စိတ်ဖြာမှုကိရိယာများနဲ့ စိတ်ကြိုက်ပြင်ဆင်နိုင်တဲ့ အစီရင်ခံစာများမှ တစ်ဆင့် Socrative ဟာ ပညာတတ်များကို ခေတ်ရေစီးကြောင်းများကို ခွဲခြားသတ်မှတ်နိုင်ပြီး ကျောင်းသား တိုးတက်မှုကိုခြေရာခံကာ အသိပညာပေးတဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်များ ချနိုင်စေပါတယ်။ အကဲဖြတ်ခြင်းအလေ့အကျင့်များကို မြှင့်တင်ခြင်းဖြင့် Socrative က စဉ်ဆက်မပြတ် တိုးတက်နေတဲ့ယဉ်ကျေးမှုကို လွယ်ကူချောမွေ့စေပြီး စာသင်ခန်းအတွင်း ကျောင်းသားအောင်မြင်မှုကို ပံ့ပိုးပေးပါတယ်။

နိဂုံးချုပ်အနေနဲ့ Kahoot ၊ Quiziz ၊ Quizlet Live၊ Gimkit နဲ့ Socrative ဟာ ပညာရေးကို တော်လှန်ပြောင်းလဲနေတဲ့ အပြန်အလှန်တုံ့ပြန်သင်ကြားရေးကိရိယာများရဲ့ ခေတ်သစ်ကို ကိုယ်စားပြုပါတယ်။ နည်းပညာရဲ့ စွမ်းအားကို အသုံးချခြင်းဖြင့် ဒီပလက်ဖောင်းများဟာ ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံများကို ဖန်တီးဖို့၊ ကျောင်းသားများရဲ့ နားလည်မှုကို အကဲဖြတ်ဖို့၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုနဲ့ ကြီးထွားမှုဆိုင်ရာယဉ်ကျေးမှုကို မြှင့်တင်ဖို့ ပညာသင်ကြားပေးသူများကို ခွန်အားပေးပါတယ်။ နည်းပညာများဆက်လက်တိုးတက်ပြောင်းလဲလာတာနဲ့အမျှ ဒီကိရိယာများဟာ ကျောင်းသားတိုင်းရဲ့ အပြန်အလှန်အကျိုးသက်ရောက်ပြီး တက်ကြွတဲ့သင်ယူမှု ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ရှင်သန်ခွင့်ရရှိစေဖို့အတွက် ပညာရေးရဲ့အနာဂတ်ကို ပုံဖော်ရာမှာ ပိုပြီးအရေးကြီးတဲ့အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်မှာဖြစ်ပါတယ်။

ဒါ့အပြင် တခြားသောကိရိယာများ ဖြစ်တဲ့ Edpuzzle ကတော့ အပြန်အလှန်တုံ့ပြန်မှုရှိတဲ့ ဗီဒီယို သင်ခန်းစာများကို ဖန်တီးဖို့ ပညာသင်ကြားပေးသူများကို လုပ်ဆောင်ခွင့်ပေးထားပြီး Nearpod ဟာ အပြန်အလှန် အကျိုးပြုတဲ့ဒြပ်စင်များဖြင့် နှစ်မြှုပ်ထားတဲ့ တင်ဆက်မှုများကို ပံ့ပိုးပေးပါတယ်။ Flipgrid ကတော့ ဗီဒီယို ဆွေးနွေးမှုများမှတစ်ဆင့် ကျောင်းသားအသံနဲ့ ရွယ်တူချင်းအပြန်အလှန်ဆက်သွယ်မှုကို ကူညီပေးပြီး ClassDojo ကတော့ အပြုသဘောဆောင်တဲ့ အပြုအမူစီမံခန့်ခွဲမှုနဲ့ ဆက်သွယ်ရေးကို မြှင့်တင်ပေးပါတယ်။ ကျောင်းသားများအတွက် Seesaw အသုံးပြုခြင်းကလည်း အလုပ်များကိုပြသဖို့အတွက် ပံ့ပိုးပေးပါတယ်။ Google Classroom ကတော့ ပြီးပြည့်စုံတဲ့ သင်ယူမှုစီမံခန့်ခွဲမှုစနစ်အဖြစ် လုပ်ဆောင်ပေးပြီး ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုကို ချောမွေ့စေပါတယ်။

အဲ့ဒီကိရိယာများက ကျောင်းသားများနဲ့ ဆရာဆရာမများအတွက် တိုးတက်ပြောင်းလဲနေတဲ့ ခေတ်အရ လိုအပ်ချက်များကိုဖြည့်ဆည်းဖို့ ဒီဇိုင်းထုတ်ထားတဲ့ ပညာရေးဆိုင်ရာနည်းပညာရဲ့ ကွဲပြားတဲ့ဂေဟစနစ်ကို ကိုယ်စားပြု ပါတယ်။ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုကို လက်ခံပြီး နည်းပညာရဲ့စွမ်းအားကို အသုံးချခြင်းဖြင့် ပညာတတ်များဟာ စူးစမ်းချင်စိတ်ကို လှုံ့ဆော်ပေးခြင်း၊ တီထွင်ဖန်တီးနိုင်စွမ်းကို မြှင့်တင်ပေးပြီး ကျောင်းသားတိုင်းရဲ့ စွမ်းရည်များ ပြည့်မီစေဖို့ ခွန်အားပေးတဲ့ တက်ကြွပြီး ဆွဲဆောင်မှုရှိတဲ့ သင်ယူမှုပတ်ဝန်းကျင်များကို ဖန်တီးနိုင်ပါတယ်။ ဒီဒစ်ဂျစ်တယ်ခေတ်မှာ အသွင်ပြောင်းသင်ကြားရေးနဲ့ သင်ယူမှုဆိုင်ရာ အလားအလာများဟာ အဆုံးမရှိနိုင်ပြီး ဒီအစွမ်းထက်တဲ့ကိရိယာများကို အသုံးချခြင်းဖြင့် ပညာတတ်များဟာ စူးစမ်းရှာဖွေမှု၊ ရှာဖွေတွေ့ရှိမှုနဲ့ ကြီးထွားမှုခရီးကို စတင်နိုင်ကာ ပညာရေးမှာတောက်ပတဲ့ အနာဂတ်အတွက် လမ်းခင်းပေးနိုင်ပါတယ်။

References

1. Boone, W. J., & Kahle, J. B. (2020). Effectiveness of the Socrative Student Response System on Student Performance: A Meta-analysis. Journal of Educational Computing Research.

2. Rogers, E. (2019). Engagement in Online Learning: The Role of Interactive Tools and Student Feedback in the Remote Classroom.

3. Wang, A. I. (2017). The effectiveness of flipped classrooms: A meta-analysis of secondary classroom studies.

Dr. La Wynn Sandi

B.C.Sc, CU (KT)

B.C.Sc (Hons), CU (KT)

M.C.Sc, CU (KT)

Ph.D (IT), (U.C.S.M)